lørdag den 15. december 2012

"Ældre" Gerå-fotos





     
Under søgning på en gammel harddisk fandt jeg disse "doku-fotos" fra Gerå.


_____________________________________

Første 2 fotos er en Alm. Kjove på vej nordover ret sent på foråret - 15/6 2007! Den har lys halskrave og lys bug, så mon det ikke er en 2k lys fase?


Efter de her to billeder var taget, ændrede kjoven retning og trak nordøst.

_________________________________________________________________________________

 Næste billede-række er af en fældende Sortterne, som i længere tid fouragerede i brændingen sammen med Splitterner og Hættemåger. Billederne er fra 4/8 2007
 

 
_________________________________________________________________________________

Den næste har jeg kun dette ene billede af og lidt ærgeligt for det!
Jeg faldt tilfældigt over det ved gennemgangen af billedemappen for den 4/8 2007. Det ligner unægteligt en gammel Dværgmåge - men er det også det?! Synes det ser ud til at den har forlængede halefjer og man kan ikke se de sorte undervingedækfjer! Jeg har ikke sendt den ind til DOF-basen som en Dværgmåge, så er det et "snyde"billede? 
Efter jeg havde skrevet det foregående, tjekkede jeg igen billederne og kunne se, at der var taget et foto af en Fjordterne 3 sekunder før dette billede! Så mon ikke det er en for lang lukketid kombineret med en hovedrystende Fjordterne, som giver "Dværgmågen" ;-)

_________________________________________________________________________________


 


Lige til sidst nogle fiskende Splitterner.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar