mandag den 30. maj 2011

Observationer 30. maj

 
Kærsanger. Asaa Havn 30/5 2011.
Asaa - Rødstrubet Lom 3, Sule 2, Skarv 45, Fiskehejre 2, Knopsvane 3, Gravand 27, Gråand 3, Ederfugl 57, Fløjlsand 22, Toppet Skallesluger 4, Rørhøg 1, Musvåge 2, Tårnfalk 3, Fasan 1, Strandskade 10, Klyde 4, Stor Præstekrave 1, Strandhjejle 6, Vibe 8, Lille Kobbersneppe 22, Storspove 3, Sortklire 1, Rødben 27, Hættemåge 42, Splitterne 6, Havterne 13, Dværgterne 9, Ringdue 9, Mursejler 5, Digesvale 2, Landsvale 9, Bysvale 5, Engpiber 8, Gul Vipstjert 1, Hvid Vipstjert 2, Kærsanger 1, Tornsanger 14, Havesanger 1, Munk 2, Gransanger 1, Løvsanger 1, Blåmejse 1, Musvit 2, Stær 40, Bogfinke 3, Stillits 2, Tornirisk 8, Gulspurv 2, Rørspurv 2, Ræv 1, Spættet Sæl 1.

Kommentarer: Ser ud til at der er ved at komme gang i ternerne på sandbankerne nord for havnen. Dværg- og Havternene kunne ses deroppe og var på vingerne når gråkragerne passerede. Kærsangeren havde overtaget Rørsangerens plads ved Asaa-ås udløb lige vest for havnen og kunne stadig høres køre derudaf da jeg forlod Asaa kl. 9.




Gerå - Grågås 2, Ederfugl 100, Toppet Skallesluger 6, Tårnfalk 1, Klyde 8, Stor Præstekrave 48, Strandhjejle 23, Sandløber 550, Almindelig Ryle 40, Kærløber 1, Lille Kobbersneppe 30, Mudderklire 1, Havterne 13, Gøg 1, Gul Vipstjert 3, Bomlærke 2.

Kommentarer: Jeg var primært i Gerå for at tage hul på ynglefugletællingerne i området og fik taget det meste af engene syd for molen og enkelte af sandbankerne. Ynglefuglestatus kommer i et andet indlæg senere!
En fin Kærløber kunne ses sammen med en Stor Præstekrave. Da jeg var færdig med tællingerne kom en større flok vadefugle med Sandløber som dominerende art. Jeg skimmede den hurtigt igennem for flere Kærløbere i håndkikkerten, men måtte haste videre da dagen i dag blev sæsonstart for min græspollenallergi - våde øjne gør det svært at finde kærløbere :D

En sandløber...

...slår i mine øjne ikke en kær løber! 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar